Ukryte wiadomości to opcjonalne zadanie fabularne wprowadzone w Update 14 toczące się wokół losów Mirage. Gracz musi odkodować znaczenie serii zaszyfrowanych poematów uzyskanych ze starożytnego artefaktu Orokin. Zakończenie zadania nagradza gracza pełnym zestawem komponentów Mirage.

Przebieg Edytuj

Ukryte WiadomościEdytuj

Aby uzyskać dostęp do tego zadania, gracz musi pokonać widmo Saryn w złączu Sedny na Plutonie, za co zostanie nagrodzony schematem Ukrytych Wiadomości. Poniżej znajdują się wymagania produkcyjne:

Wymagania Produkcyjne
Credits64
5,000
Oxium64
4
OrokinReceptor
5
ArgonCrystal64
1

Czas: 6 godziny
Przyspieszenie: Platinum64 15
Cena na Rynku: N/A
Cena Schematu: N/A

Po zakończeniu tworzenia przedmiotu, zadanie zostanie odblokowane. Aby uaktywnić je, należy w Kodeksie w zakładce Zadania wybrać Ukryte Wiadomości i kliknąć Rozpocznij Zadanie.

Pierwsza Zagadka: Olympus, MarsEdytuj

Po rozpoczęciu zadania, Ordis dowiaduje się o ukrytych transkrypcjach na przedmiocie, który właśnie został stworzony. Zacznie on recytować zagadkę oraz powie o niej swoją opinię. Treść zagadki można znaleźć w Skrzynce Odbiorczej.

Operatorze,

Niestety, natura artefaktu Orokin, który stworzyłeś, pozostaje tajemnicą. Nie potrafię wyobrazić sobie jego zastosowania. Mogę Ci tylko powiedzieć, że został na nim umieszczony następujący nonsens:

Trzy części, trzy akty, trzy zagadki zadam-
Wezwę tą co powie, "Ja iluzją władam"
Dawni krwawi bogowie, co władali z góry
Czy znasz imię ich domu, jego szczyt przebija chmury?

W mojej bazie danych nie znalazłem nic co by tłumaczyło znaczenie tego tekstu. Można by pomyśleć że Orokin mieliby coś lepszego do roboty niż bazgranie rymowanek na przedmiotach. No cóż, zakładam, że nie wszystko co stworzysz będzie przydatne.

– Ordis, Cefalon Statku

Rozwiązaniem zagadki jest góra Olimp, która w grze jest znana jako Olympus, Mars. W greckiej mitologii, góra Olimp, najwyższa góra w całej Grecji, była uważana za jedyne miejsce, gdzie ląd łączy się z niebem. Jest ona także znana jako dom dwunastu Olimpijskich bogów świata starożytnej Grecji. Olympus Mons, który znajduje się na Marsie, jest także drugą najwyższą górą w Układzie Słonecznym.

Druga Zagadka: Calypso, SaturnEdytuj

Po zakończeniu budowy hełmu do Mirage, Ordis odkyrwa, że na hełmie znajduje się kolejna ukryta transkrypcja. Znowu zacznie ją recytować i doda swoją opinię. Treść zagadki można znaleźć w Skrzynce Odbiorczej.

Operatorze,

Pomyśleć, że Ordisowi wydawało się, że ten chaos słów był niczym więcej, jak tylko bazgraniną starego wariata. Ujrzałeś więcej. Teraz posiadasz hełm dla Warframe zupełnie nowej klasy. Imponujące, Operatorze.

Ekscytująca wiadomość, Ordis znalazł kolejne wiadomości na wnętrzu hełmu Mirage:

By to stworzyć, wykaż się błyskotliwością
szukaj nimfy, co śpiewa z lubością
Co zwabiła go pieśnią i uśmiechem
jego żona musiała okryć się żałością

Nie mam pojęcia co to może oznaczać, ale jeśli miałbym oceniać literacką wartość tego dzieła, użyłbym innego określenia niż "błyskotliwość".

Ordis, Cefalon Statku

Odpowiedzią na tę zagadkę jest Kalipso, a raczej Calypso, Saturn. W mitologii greckiej Kalipso, znana jest ze swej roli w "Odyseji" Homera. Napisane jest w niej, że rzuciła urok na swój śpiew, aby uwięzić króla Odyseusza na wyspie i uczynić go swoim nieśmiertelnym mężem, zmuszając Odyseusza do opuszczenia swojej obecnej żony- Penelopy.

Trzecia Zagadka: Charybdis, SednaEdytuj

Jak ostatnio, zakończenie tworzenia systemów do Mirage skutkuje znalezieniem kolejnej transkrypcji. Ordis po raz trzeci recytuje transkrypcje i dodaje swoją opinię. Treść zagadki można znaleźć w Skrzynce Odbiorczej.

Operatorze,

Wygląda na to, że osoba pisząca tę wiadomości chciała, by Mirage została odnaleziona. W stworzonym właśnie systemie Mirage, Ordis odnalazł to:

Jeszcze jeden akt i Twoja jest nagroda.
Dla tych co zbłądzili, w morską otchłań droga.
Starożytny potwór, co wir tworzył srogi
Szukaj bestii, co statków pożerała załogi

Ta jest najgorsza ze wszystkich! Chociaż, Ordis musi przyznać, że zdecydowanie do czegoś nawiązuje. Operatorze, wydajesz się być dobrym w tych sprawach- potrafisz znaleźć ostatni schemat?

Ordis, Cefalon Statku

Charybda, a tak dokładnie Charybdis, Sedna jest rozwiązaniem. W greckiej mitologii, Charybda był potworem morskim, później przedstawianym jako wir i uważany za niebezpieczeństwo dla statków w Cieśnie Mesyńskiej. Mówi się, że trzy razy w ciągu dnia, Charybda połykała duże ilości wody, żeby je po chwili wyzionąć z powrotem, tworząc wielki wir zdolny do wciągnięcia pod wodę statku, czy nawet galeonu.

EpilogEdytuj

Po stworzeniu ostatniej części do Mirage, Ordis czyta ostatnią transkrypcję na powłoce Mirage.

Operatorze,

Udało ci się! Powłoka Mirage jest kompletna. Masz wszystkie trzy części, pozostał tylko schemat główny.

Oczywiście znalazłem coś napisane na Powłoce:

Trzy akty skończone, kurtyna opada
Na twarze nieprzyjaciół padnie rozpacz blada
Zaginiona pamięć spośród martwych wstaje
Nowa wojowniczka do walki się stawia

Moja teoria mówi, że jakakolwiek osoba używała Mirage, była w tym tak dobra, że nikt nie odważył się krytykować jej poezji.

Ordis, Cefalon Statku

Po zbudowaniu powłoki, można zakupić schemat Mirage na Rynku i tym samym zakończyć zadanie.