Misje Warframe dzielą się na typy określające zadanie jakie musi wykonać gracz lub gracze do ich zaliczenia. Typ misji można sprawdzić na wybranej planecie w Układzie Słonecznym najeżdżając na wybraną misje kursorem myszki (nie klikając).

Typy misji:

ZABÓJSTWO - zadaniem gracza jest odnaleźć zaznaczone na mapie cele i je wyeliminować.

PRZECHWYCENIE - zadaniem gracza jest schwytać zaznaczoną na mapie postać VIP i przewrócić, a następnie przechwycić i teleportować (klawisz x)

PODSTĘP - zadaniem gracza jest doniesienie klucza pamięci masowej (klucz znajduje się obok Tenno, kiedy wyląduje) i włożenie go do konsoli nawigacyjnej zaznaczonej na mapie.

UWAGA!!! Warto przygotować sobie do tej misji odpowiednią broń boczną, ponieważ tylko z niej i białej broni można korzystać niosąc pamięć masową.

OBRONA – zadaniem graczy jest obrona zaznaczonego na mapie obiektu przez określoną ilość fal nacierających wrogów.

OBRONA MOBILNA - zadaniem gracza jest doniesienie klucza pamięci masowej (klucz znajduje się obok Tenno, kiedy wyląduje) i włożenie go do kilku konsol nawigacyjnych. Następnie obrona konsoli przed zniszczeniem do czasu zhakowania jej przez Lotus.

WYDOBYCIE – gracze musza udać się w oznaczone na mapie lokalizacje i po wejściu na nie wylądują ekskawatory. Zadaniem gracza jest pilnować, aby wróg ich nie zniszczył zanim dokończą wydobycia KRIOTYKU (+ bonusy za osiągniecie 100 jednostek tego surowca) oraz dostarczanie baterii do ich ciągłej pracy. Baterie wypadają z przeciwników, którzy niosą je na plecach.

EKSTERMINACJA – to jedyny typ misji, w której należy wyeliminować wszystkich wrogów zaznaczonych na mapie.

PRZETRWANIE – misja, w której system podtrzymania życia jest zdezaktywowany. Gracze muszą określoną ilość czasu bronić się przed nacierającym wrogiem i odnajdywać zrzucone przez Lotus kolumny, których aktywacja pozwala na chwilowe podtrzymanie życia.

UWAGA!!! Częstym błędem niedoświadczonych graczy jest aktywacja kolumny systemu zaraz po jego wylądowaniu na mapie pomimo wysokiego % jeszcze aktywnego systemu. Cząstki systemu wypadają z przeciwników i bardzo często pozwalają na podtrzymanie życia bez konieczności aktywacji kolumn systemu.  

RATUNEK – misja polegająca na zlokalizowaniu, uwolnieniu oraz bezpiecznym doprowadzeniu przetrzymywanego do punktu ewakuacji. UWAGA!!! Uwolniony zakładnik poprosi nas o broń do obrony. Warto przegotować się na ta okoliczność dobierając dla siebie broń główną i białą oraz dla niego boczną.

INFILTRACJA – zadaniem gracza jest kradzież danych z zaznaczonych na mapie terminali. Dostęp do terminali jest ograniczony licznymi zabezpieczeniami. W przypadku naruszenia zabezpieczeń uruchamia się alarm, pojawiają się nowi strażnicy obiektu i pojawia się licznik czasu na zhakowanie docelowej konsoli. Uwaga!!! W zależności od misji do jej pozytywnego zakończenia nie musi powieść się zhakowanie wszystkich terminali.

PORWANIE – gracz musi zlokalizować pojazd wroga i bezpiecznie odeskortować go we wskazane miejsce na mapie.

PRZEJĘCIE – gracze (najlepiej grać w 4) odnajdują zaznaczone na mapie przekaźniki i będąc w ich pobliżu przejmuje go. Przejęcie przekaźnika rozpoczyna dekodowanie zaszyfrowanej transmisji. Gracze muszą przejąć i utrzymać jak największą ilość przekaźników  do czasu rozszyfrowania przez Lotus wiadomości.

SABOTAŻ – misja polega na odnalezieniu i zniszczeniu określonych celów na mapie.

WYLĘGARNIA – misja polega na odnalezieniu i zniszczeniu kilku uli zainfekowanych.

UWAGA!!! Ule zainfekowanych są niezniszczalne do momentu zniszczenia w ich pobliżu guzów. Guze (zazwyczaj nie mniej niż 3 szt.) są umieszczone w rożnych zakamarkach w pobliżu ula do ok. 50 m od niego. Guz ma charakterystyczny żółty podświetlony kolor.