Niektórzy kroczyli przez te spustoszone światy kiedy wy spaliście. Tacy jak ja. Pamiętam, co uczyniliście. Pamiętam ten dzień.

Tenno pojawili się na Terminusie, lśniący i zwycięzcy. Nasi złoci i zimni Imperatorzy skąpali was w jedwabiu zbawców. Wtedy nadszedł dźwięk. Na wszystkich światach, rozbrzmiała ceremonia Naga. Salut werbli dla naszych wspaniałych metalowych zbawców. Dziesięć uderzeń, po jednym za każdy stracony miliard. Oglądałem to z daleka, razem z innymi pomniejszymi Strażnikami. Z każdym uderzeniem przerażenie zaczynało mocniej dławić moje gardło. Tenno nie byli cisi i stoiccy. Czekali. Byli gotowi. Usiłowałem zawołać, ale z moich ust dobył się tylko zdławiony szept. Z wybrzmieniem dziewiątego uderzenia stadion zalał rwący potok krwi, wypuszczony przez ostrza Tenno. Werble, Imperium - zamilkły na wieki.

Teraz poluję, zmniejszając waszą liczbę. Obserwując z mrocznych miejsc, zapisując wasze grzechy, jestem duchem zemsty. Mogliście zapomnieć, ale nie jesteście niewinni.
Gdzieś tam jest obecna ciemność polująca na Tenno, którzy przynieśli śmierć swoim wrogom. Ma ona błędne pojęcie sprawiedliwości, sympatyzuje z naszymi wrogami, którzy chcą przynieść zagładę naszej społeczności. Posiada takie same zdolności jak my lecz przyodziana jest w ciemną mgłę – musi być zniszczona!
– Opis z gry

Stalker jest złowieszczą i mściwą postacią, która często pojawia się podczas wykonywania różnych misji. Z każdym zabiciem kolejnego bossa wzrasta prawdopodobieństwo że właśnie to naszą postacią się zainteresuje. Może pojawić się znienacka w trakcie jakiejkolwiek misji. Nasz ekran zaczyna mrugać, a HUD rozmazuje się, dodatkowo słyszymy szepty. Jego awatar pokazuję się z prawej strony ekranu i przemawia do nas, rzucając złowieszcze hasła. Pojawia się i atakuje docelowego gracza, którym jest zainteresowany. Po zabiciu celu znika w czeluściach dymu i odchodzi w nieznane. Jest nieśmiertelny. Po odebraniu mu 90% życia Stalker odchodzi w chmurze czarnej mgły. Ze Stalkera wypadają plany na bronie których sam używa. Można go porównać z mrocznym łowcą który chce się pomścić za zabitych przez Nas bossów.

Pojawianie się i WalkaEdytuj

Szansa na pojawienie się = 1.5% + (0.5% × G); G = Liczba Graczy będących w misji naznaczonymi przez Stalkera znakiem śmierci.

Umiejętności Edytuj

Stalker używa Umiejętności

Ash Zasłona dymna i Teleport 

Excalibur Tnący Pęd

Mag Przyciągnięcie 

Nyx Absorpcja

Oberon Rozliczenie

Posiada także unikalną zdolność Rozproszenia, która wyłącza nasze umiejętności. Może jej używać w każdej chwili ile tylko będzie mógł.

Twoje moce są bezużyteczne Tenno!
– Stalker

Ciekawostki Edytuj

  • Stalker może polować na każdego gracza, który zabił przynajmniej jednego bossa.
  • Przemawia tylko do jednego gracza z drużyny, lecz wszystkim zakłóca HUD przed pojawieniem się.z\d
  • Działają na nim umiejętności takie jak zamrażanie czy szarże.
  • Może pojawić się tylko raz podczas danej misji(tzn. gdy już zabije gracza, którego ściga odchodzi, lecz może pojawić się powtórnie ścigając innego gracza).
  • Wydaję się że Stalker ma na Sobie skórkę Excalibura z unikatowym hełmem.
  • Zauważono że Stalker jest mądrzejszy od reszty wrogów. Potrafi chodzić po ścianach, śledzić ukrytych graczy, a nawet unikać graczy którymi nie jest zainteresowany.
  • Może pojawić się również w klanowym Dojo lub na statku, jednak nie można go pokonać, także on nie może zabić nas.
  • Istnieje szansa, że Stalker pojawi się podczas pojedynku graczy na arenie, jest wtedy możliwe pokonanie go.
  • Po pokonaniu Stalkera możemy dostać następujące rzeczy: schemat łuku Dread, schemat kosy Hate, schemat miotanych ostrzy Despair. Dodatkowo ze Stalkera można zdobyć schemat silników Scimitara (pozostałe części można zdobyć z Grustrag Trzy oraz z Zanuki Łowczyni.
  • Jedynym Bossem za którego nie możesz zostać naznaczonym to Kapitan Vor na Merkurym, lecz zabijając Kapitana Vor'a na Fobosie możesz zostać naznaczonym.