Misje Warframe poza podstawowymi, które pozwalają rozwinąć fabułę gry dzielą się jeszcze na cztery zasadnicze rodzaje. 

Misje te mają charakter wyzwań nagradzanych cennymi schematami, surowcami oraz kredytami.

Aktywne misje na poszczególnych planetach są wyróżnione kolorem oraz specjalnie oznakowane (przysłaniając nazwy misji podstawowych). Gracz wybierając jedną z nich w dodatkowym menu zawsze dostaje dodatkowo możliwość wyboru misji podstawowej.

Jeżeli gracz nie zaliczył misji podstawowej nie może uzyskać dostępu do jej innych rodzajów.

Poszczególne rodzaje misji mają dodatkowe oznakowanie, które widać nad planetami w Układzie Słonecznym oraz w prawym górnym rogu ekranu pod znakiem trójkąta z wykrzykniemy.

Rodzaje misji:

ALARMY -  To rodzaje misji w których można pozyskać rzadkie Przedmioty jako nagroda po ukończeniu ich.(rzadkie mody, Schematy broni, kredyty, aury, postawy). Do ALARMU z sukcesem można podejść tylko raz. Powtórzyć go można tylko wtedy gdy kończy się niepowodzeniem. Z alarmów można pozyskać Komponenty do Vauban

PLAGA - To misje różnych typów, w których walczy się z PLAGĄ. Na nich można pozyskać cenne surowce do Laboratoriów w Dojo. Aby uzyskać nagrodę główną należy określoną misję powtórzyć wskazaną w grze ilość razy

INWAZJA – frakcje walczą o określoną planetę. Gracz może zdecydować, którą frakcje chce wesprzeć. Misje maja charakter eksterminacji i dla uzyskania nagrody należy je powtórzyć określoną ilość razy.

UWAGA!!! W tym rodzaju misji można tylko stanąć po stronie jednej frakcji. Próba pomocy drugiej w uzyskaniu nagrody dezaktywuje postęp już zaliczonych misji.

KOSZMAR – są to zasadniczo różnego rodzaju misje, w których gracz pozbawiony jest całkowicie tarczy.

MROCZNE SEKTORY – to misje dostępne tylko przez zainstalowane w Dojo, Koleje Solarne.