MapaMisje.png

Misje są podstawą gry Warframe.  Są one czymś w rodzaju zadań, które gracz może wykonać samodzielnie lub w zespole składającym się z maksymalnie 4 graczy (Wyjątek stanowią Próby, w których możne brać udział do 8 graczy). W większości misji gracz po zakończeniu zadania musi udać się do punktu ewakuacji gdzie zostaje odebrany przez jego własny statek Liset. Wyjątkiem są misje typu Endless (Obrona, Przejecie) gdzie po określonej ilości fal/rund atakujących wrogów gracz automatyczne wraca do swojego statku Liset, gdy ten zdecyduje, że nie chce już kontynuować misji. (W przetrwanie gracz sam ustala czas w którym uda sie do ewakuacji).

Każda z misji ma pewne określone cele, które gracz musi wykonać, aby ją ukończyć. Np. Zabójstwo, Obrona, Przechwycenie i inne.

Na początku gry gracz nie widzi wszystkich misji lub są one dla niego nieaktywne. Zakończone sukcesem misje rozwijają fabułę gry odkrywając graczowi kolejne misje i planety.

Podczas misji gracz zbiera energię od zabitych przeciwników, schematy,przedmioty oraz surowce potrzebne do budowy nowych Tenno, Dojo oraz broni w Warsztacie. Każda planeta pokazuje jakie surowce ma do zaoferowania, wystarczy spojrzeć na prawą stronę przeglądając planety (można to zaobserwować na obrazku powyżej).

Wykonywanie misji Edytuj

MisjeWarframe poza podstawowymi, które pozwalają rozwinąć fabułę dzielą się jeszcze na typy określające rodzaj zadań jakim musi sprostać gracz oraz rodzaje, które mają charakter wyzwań nagradzanych cennymi schematami, surowcami oraz kredytami. Ukończenie misji zawsze daje nam punkty doświadczenia zwane Biegłością na podstawie tego co zrobiliśmy wykonując misje.

Każdy węzeł misji ma opisany: Typ misji, Cel, Poziom przeciwników, liczbę aktualnie grających drużyn, nazwę sektora oraz rodzaj terenu mapy. Nazwy graczy wyświetlane pod liczbą drużyn są to uhonorowane nazwy graczy, którzy byli fundatorami tej gry i kupili pakiet fundatora, aby wesprzeć tą grę, gdy była w fazie zamkniętej oraz wczesnej otwartej bety.

Mapy w misjach są losowo generowane, używając wcześniej przygotowanych pomieszczeń oraz korytarzy zwykle określanych jako (ang."Tiles") kafelki. Misje mają też możliwość zawierać Zagrożenia środowiskowe. Alarmy będą widoczne jeśli gracz posiada dostępny węzeł misji, ale wciąż są widoczne na górze mapy gwiezdnej tam gdzie wyświetlana jest ich cała lista. Jeśli gracz posiada wykonane wszystkie misje danej planety wtedy ma dostęp do misji Trybu Koszmaru planety. Alarmy wyświetlane są jako żółte ikony, zaś misje trybu koszmaru mają pomarańczową ikonę koszmaru. Inwazje będą czerwone jeśli Grineer atakują Corpus, a niebieskie jeśli atakującymi GrineerCorpus. Ikona frakcji będzie pokazywana na podstawie atakujących. Inwazje plagi są zielone i mogą wystąpić na każdej planecie oprócz Merkurego i Ziemi

Alarmy Edytuj

Alarmy - czasowe misje dodatkowe dające możliwość zdobycia kredytów, schematów (broni, skórek lub hełmów), modów (oraz aur), surowców oraz części do Vaubana. Alarmy mogą trwać przez około 40 minut.

Wyróżnia się kilka specjalnych typów alarmów:

Okręt-Skarbiec Grineer/Corpus - Misja Infiltracji z której możemy otrzymać 50 tysięcy kredytów (50,000), charakteryzuje się tym że musimy wykraść dane z trzech baz bez jakiejkolwiek straty danych, gdy stracimy dane, misja zakończy się porażka. Ostatnim problemem są zabezpieczenia na najwyższym poziomie i skrócony czas usuwania danych.

Mod Koszmaru - Specjalne misje gdzie nagrodą są mody z podwójnymi statystykami, Przetrwania wymagają ok. 15 minut do osiągnięcia celu, Obrony 10 fal, Przejęcia 2/3 rundy, Infiltracje 3/3 wykradzionych danych.

Typy misji Edytuj

Jest obecnie 19 typów misji w Warframe. Czasami może zostać zawarty drugorzędny cel misji, który może zostać losowo zawarty.

Notki Edytuj