Klan to grupa graczy zjednoczona pod jedną nazwą.

DojoEdytuj

Główny Artykuł: Dojo

Dojo to główna baza każdego klanu. Mają do niego wstęp gracze posiadający Klucz Klanowy. Dojo można rozbudować o pokoje niezbędne do prowadzenia Badań oraz Handlu.

BadaniaEdytuj

Główny Artykuł: Badania

Badania można prowadzić w Dojo i są one fundowane przez członków klanu. Odblokowują unikalne schematy broni i różnorodnego sprzętu, które nie mogą być nabyte żadnym innym sposobem (jedyną inną możliwością jest nabycie ich na Rynku za pomocą Platyny.

HandelEdytuj

Główny Artykuł: Handel

W Dojo można wybudować Stanowisko Handlowe, w którym gracze mogą wymieniać różne przedmioty.

Mroczne SektoryEdytuj

Główny Artykuł: Mroczne Sektory

Klany mogą tworzyć Koleje Solarne w Laboratorium Orokin. Mogą być one rozmieszczone na ogólno dostępnych Mrocznych Sektorach.

Każdy Tenno używający Kolei Solarnej musi zapłacić podatek od Kredytów i Surowców zdobytych podczas misji. Zazwyczaj misje Mrocznych Sektorów mają specjalne wspomagacze, co sprawia, że możemy zdobyć znacznie więcej surowców i kredytów niż na zwykłych misjach pomimo podatku jaki musimy uiścić.

Tworzenie i DołączanieEdytuj

Dołączanie do klanu odbywa się poprzez akceptację uprzednio otrzymanego zaproszenia. Każde zaproszenie do klanu jest dostarczane do Skrzynki Odbiorczej, skąd można je zaakceptować.

Tworzenie Klanu jest darmowe i odbywa się poprzez menu ESC. W zakładce "Komunikacja" należy wybrać zakładkę "Klan", a następnie stworzyć nowy klan.

Poziomy KlanuEdytuj

Klany podzielone są na poziomy, zależnie od posiadanego baraku. Każdy kolejny barak zapewnia zwiększoną ilość członków klanu, ale jednocześnie zwiększa koszty badań dla zachowania sprawiedliwości.

Raz zbudowany barak nie może być zburzony i nie ma żadnej możliwości odwrócenia tego działania.

Poziomy Klanów

ZnakKlanDuch
Klan: Widma
Liczba Członków:
10
Baraki: Brak
Mnożnik: Brak
ZnakKlanCień
Klan: Cienia
Liczba Członków:
30
Baraki: Cienia
Mnożnik: x3
ZnakKlanSztorm
Klan: Burzy
Liczba Członków:
100
Baraki: Burzy
Mnożnik: x10
ZnakKlanGóra
Klan: Góry
Liczba Członków:
300
Baraki: Góry
Mnożnik: x30
ZnakKlanKsiężyc
Klan: Księżyca
Liczba Członków:
3 000
Baraki: Księżyca
Mnożnik: x100

MnożnikEdytuj

Dla zachowania balansu w grze, klany o większej ilości członków ponoszą większe koszty prowadzenia badań, budowy pokoi i dekoracji. Wyliczanie kosztów polega na pomnożeniu ilości potrzebnej w klanie Widma przez mnożnik. W większości wypadków otrzymamy dokładne koszty jakie poniesiemy. Wyjątkiem jest Forma, na którą mnożnik nie działa. Dla pierwszych trzech poziomów, większość pokoi wymaga tylko jednej formy, natomiast dla Góry może to być 8 sztuk (w przypadku Sali Klanu), a dla Księżyca aż 25 sztuk (Najwspanialsza Sala Klanu).

SojuszeEdytuj

Główny Artykuł: Sojusz

Wiele klanów o wspólnych celach może połączyć się i utworzyć Sojusz. Sojusz może liczyć maksymalnie 4 000 członków bez względu na ilość klanów. Klany mogą dzielić Skarbiec oraz połączyć siły w walce o Mroczny Sektor. Zysk, jaki przynoszą Mroczne Sektory, jest dzielony pomiędzy klany w Sojuszu.