FANDOM

Każda grupa użytkowników ma dostęp do innych uprawnień. Każdy może czytać, a większość edytować strony. Administracja to użytkownicy, którym zostały powierzone dodatkowe prawa w celu rozwoju Wiki.

AdministratorzyEdytuj

An0num0us Yellow94

Nieaktywni Administratorzy

Imargam Kongs R3schi Mrozel MBerecik

Administratorzy to użytkownicy o dużym doświadczeniu i odpowiedzialności, którzy zaprezentowali swoje umiejętności oraz pomagali w rozwoju Wiki przez długi okres czasu.

Do podstawowych praw administratora należą:

  • Kasowanie stron oraz ich przywracanie.
  • Zarządzanie poziomem zabezpieczeń stron.
  • Blokowanie użytkowników.
  • Edycja stron MediaWiki.

ModeratorzyEdytuj

Moderatorzy to godni zaufania i doświadczeni użytkownicy Wikii. Posiadają częściowe uprawniania administratora, takie jak dostęp do szablonów czy możliwość edycji dyskusji na Wiki.

Podstawowe uprawnienia moderatora to:

  • Przywracanie treści strony.
  • Dostęp do wszystkich stron i szablonów wliczając w to Stronę główną.
  • Pełny zakres możliwości edycji tablic użytkowników, dyskusji i komentarzy.

Jak zostać administratorem? Edytuj

Abyś mógł zostać administratorem, biurokrata projektu Warframe Wiki musi przyznać ci odpowiednie prawa. Na mniejszych projektach wystarczy zgłosić chęć na forum, na większych przeprowadzane są zwykle głosowania.

Jeżeli wszyscy biurokraci projektu są nieaktywni, możesz zgłosić się do staffu, bądź, jeżeli projekt podpada pod adopcję, tutaj albo tutaj.

Gdy zostaniesz administratorem, powinienneś przeczytać poradnik administratora.

Przekraczanie uprawnień Edytuj

Zdarza się, iż administratorzy przekraczają swoje uprawnienia. Przykładowo, zabezpieczają stronę, na której dochodzi do wojny edycyjnej dopiero wtedy, gdy przywrócona zostanie wersja bardziej im odpowiadająca (chyba, że druga strona przywraca wandalizm). Nie powinni uważać się także za wyżej postawionych w dyskusji. Dobry admin używa przycisków tylko po to, aby dbać o projekt.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki